ITsPro auttaa muutostilanteessa, jossa yrityksen toiminnanohjaus ulkoistetan

Raviurheiluvälineisiin erikoistunut Finntack haluaa tarjota hevosten ystäville järkihintaan sekä korkealuokkaiset tuotteet että parhaan palvelun. Finntack on perustettu vuonna 1982 ja sen pääkonttori sekä tuotanto sijaitsevat Hollolassa. Yritys työllistää nelisenkymmentä työntekijää ja sen liikevaihto on reilut 10 miljoonaa euroa. Kivijalkakauppoja on Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Ranskassa. Verkkokauppa on kuitenkin tärkein osa Finntackin myyntiä ja yritys palveleekin hevosten ystäviä kautta maailman.

Finntack

Raviurheiluvälineisiin erikoistunut Finntack haluaa tarjota hevosten ystäville järkihintaan sekä korkealuokkaiset tuotteet että parhaan palvelun. Finntack on perustettu vuonna 1982 ja sen pääkonttori sekä tuotanto sijaitsevat Hollolassa. Yritys työllistää nelisenkymmentä työntekijää ja sen liikevaihto on reilut 10 miljoonaa euroa. Kivijalkakauppoja on Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Ranskassa. Verkkokauppa on kuitenkin tärkein osa Finntackin myyntiä ja yritys palveleekin hevosten ystäviä kautta maailman.

Kun nykyinen toimitusjohtaja Johannes Nevanlinna osti ystävänsä kanssa Finntackin vuonna 2019, yrityksen toimintaa siirrettiin takaisin Suomeen.

“Siirtymässä ryhdyimme miettimään lisäksi, pitäisikö yrityksen toiminnanohjauksen IT-ratkaisut ostaa ulkoiselta toimijalta, vai rakennetaanko oma. Keväällä 2019 päätimme, että tässä vaiheessa on parasta ulkoistaa IT-tuki, koska konesalipalvelu siirtyi myös Suomeen”, kertoo toimitusjohtaja Johannes Nevanlinna.

ITsPro valikoitui toimittamaan palvelut Finntackin tarpeisiin. Palveluihin sisältyi ITsPro IT-tuki, tietokoneet, printterit, palvelintilaa vaativat ohjelmistot, sekä yrityksen sisäinen verkko. 

“Pyysimme tarjousta muutamalta muultakin toimijalta, mutta kun ITsPron kanssa käytiin asioita läpi nokakkain, heidän palvelunsa vakuutti. Koska meillä on useassa maassa toimintaa ja myymälöissä IT-tukea tarvitsevat kassalaitteet, tuntui siltä, että ulkoinen kumppani olisi paras vaihtoehto. Olemme kuitenkin sen verran pieni yritys, että oman IT-osaston pitäminen ei tunnu järkevältä”, Johannes Nevanlinna sanoo.

Finntackilla on ollut verkkokauppa osana liiketoimintaa jo vuodesta 2004 asti. Kun verkkokauppa uusittiin vuonna 2019, ITsPro:n tehtävänä oli linkittää yrityksen ERP uuteen verkkokauppaan. 

“Yrityksemme IT-projektiin liittyi monta erilaista osa-aluetta. ITsPron vastuut palvelimien siirrosta alkaen kestivät parisen kuukautta. Aina tällaisiin siirtymiin liittyy yllätyksiä, mutta ITsPro pystyi hoitamaan osuutensa hienosti maaliin, aivan kuten oli sovittu”, Nevanlinna kertoo.

Yhteistyötä helpotti myös paikallisuus: Finntackin pääkonttori on Hollolassa ja ITsPro toimii lähellä Lahdessa. Käyttöönottoon liittyen palavereja pidettiin säännöllisesti kasvotusten.

“Voisin suositella ITsPro:n palveluja meidän kokoisillemme yrityksille. ITsPro antaa luotettavan kuvan itsestään ja kantaa vastuun tekemistään virheistä. Olemme tyytyväisiä IT-tukeen, mikä toimii nopeasti myös toimistoajan ulkopuolella. Jos vaikka myymälässämme on kassajärjestelmän kanssa ongelmaa, ITsPron päivystys tulee nopeasti apuun.


ITsPro jopa ylitti odotuksemme, sillä IT-tuki on sen tyyppistä palvelua, että jos on hiljaista, kaikki toimii. Yhteistyömme aikana ei ole kuulunut valituksia kentältä”, kertoo Johannes Nevanlinna, Finntack.